RAAMAT: Ene Timmusk: Minu Kanada. Eestlase eluratas vahtralehemaal.

3 03 2010

Minu Kanada ja olümpiamängud Kanadas käisid kenasti kokku.
Minu Kanada on Mina-sarja raamatutest üks parimatest (kui mitte parim!) oma stiili, ülesehituse ning läbimõelduse poolest. Väga hea töö. Kuigi üks küsimus jäi nende lubatud promillide kohta roolis. Ikka vist 0, (number) on õige, mitte 0,0 (number). Aga kui aus olla, jäi mul kontrollimata. Aga see on detail.

Raamat ise on põhjalik ja aus. Autor kirjeldab oma elu ja kohanemist ning eestlaseks jäämist ja eestlaseks olemise õpetamist. Lugeja saab omajagu teadmisi nii maast kui rahvast kui kommetest. Väga suur osa raamatust (aga ju siis ka autori elust) on pühendatud eestlusele välismaal. Ei saa anda hinnangut oludele ja asjadele, mis on minust lugejana kaugel. Siit kaugelt kodumaa pinnalt lugedes tundusid nii mõnedki asjad natuke…vanamoelised ja võõrad. Samas, on ju Kanadas vana ja väärikas (välis)eestluse kants ning see on oma kindla jälje jätnud kohalikku nn eestluse-kultuuri.

Tänud autorile oma (pere)elu jagamise eest. Tänud avameelsuse eest. Ja siiralt soovitan, et tulge rohkem kodumaale ja vaadake, milline see meie elu hetkel on. Maailm on ju tegelikult üks.

8,5/10

Actions

Information

3 responses

5 03 2010
killuke

Sületäiega tänu nii kenade sõnade eest!

Vanamoelisusest saan väga hästi aru, eks see ole mingil määral paratamatu. Tuleb meelde üks sõbranna, kes umbes samal ajal lahkus Eestist kui meiegi, kuid ta on elanud juba pikka aega Lääne-Kanadas ning ei puutu palju eestlastega kokku. Mõni aasta tagasi käis ta üle tüki aja Eestis külas ning hiljem jutustas mulle, kuidas ta enda sõpradele ja tuttavatele tegid nalja tema eestikeelsed väljendid ja ütlemised, mida Eestis enam eriti ei kasutata. Mingil määral jääb aeg meie jaoks seisma… eriti kui veel rahvukaaslastest eemal elada. Samas on tänapäeval internet suureks abiks, et pisutki paremini end asjadega kursis hoida, kuigi ega see just ideaalne viis ole. Samas leian, et tänu nii mitmelegi blogipidajale, keda käin lugemas, on Eesti kuidagi palju lähemale tulnud. Igal juhul paremini arusaadav kui ainult ajaleheartiklitele toetudes 🙂

Eks me proovi ikka Eestis käia (nii palju kui rahakott lubab), kuid vahel mõtlen selle peale, kuidas paljud muud kohad jäävad nõnda avastamata, kui ainult Eesti vahet sõidame…

Ja veel, vaatasin seda promillide küsimust ja leidsin katkendi: “Kanadas võib autoroolis maksimaalne alkoholisisaldus veres olla 0,08 promilli, mis lubab tõsta vähemalt ühe klaasi sünnipäevalapse tervituseks. Samas on hulgaliselt neid, kes nõuavad selle viimist 0,05 peale, kuid siiani edutult.” Loodan, et see lahendab segaduse 🙂

5 03 2010
killuke

Lugesin just teisi arvustusi raamatute kohta (mina olen ise pisike raamatukoi, kes ei suuda ilma lugemata pikalt olla) ja silma jäi märkus väheste fotode kohta Minu-sarjas. Olen ise täpselt samal arvamisel nende üksikute puhul, mida olen saanud lugeda. Igaljuhul, kui huvi, siis siin on link Minu Kanada fotoalbumi juurde, kus hulgaliselt rohkem pilte, kui raamatusse jõudis 🙂

6 03 2010
veraprima

Tänud:)

Leave a Reply

