RAAMAT: Mihkel Raud. SININE ON SINU TAEVAS

5 05 2010

Ma ei tea, kas Raua kolmanda raamatu pealkirjas lipukirjana lehvib sõna “Valge”, aga sõnamängud on ilusad. Sõnatripoodi- Sinine Must Valge –  kaks osist ongi ainukesed kahe Mihkel Raua esimese raamatu kokkupuutepunktid. Kõiges muus on nad nagu siga ja kägu. Ok, valetan – müügiedu on teine ühisfaktor.

Lühidalt raamatust.

Alustan siis juba pigem algusest. Sellest, et ma ostsin raamatu ja väga lootsin, et see raamat mulle meeldib. Et oleks, selline – “lubage teile meeldida” raamat. Noh, ei olnud. Aga kui sellest nendingust üks ajukääruke tagasi mõelda, siis oleks korrektne öelda, et ei olnud minu jaoks. Miks? Lihtne – mina olen Tüdruk ja Mihkel Raud on Poiss. Veelgi enam, mitte valgete põlvikutega kandletrennis käiv Poiss vaid tsikli ja nahktagi järgi lõhnav Poiss. Vat, see Poiss ongi kirjutanud selle raamatu ja ilmselt “lubab see raamat meeldida” just sellistele Poistele. (Ja sellel, kas Tüdrukud ja Poisid on 30-40-50-60-aastat vanad, pole mingit tähtsust. Tüdrukud jäävad Tüdrukuteks ja Poisid Poisteks.)

Ja tegelikult oli selles raamatus ka mitu asja, mis mulle meeldisid. Õigemini – meeldisid paljud laused, mõttekäigud, mõttekäikude esitlused. Loed, pagan, aru saad, et puhas ilu on silmade ees – keele ilu. Oskab ka see Raud ja nii kaunilt oskab, et meelde jääb, hingele teeb suisa pai. Ja ühtlasi on nendes lausetes ja mõttekäikudes, võrdlustes, kirjas tegelikult Lubadus. Lubadus, et ei jää see raamat teiseks ja viimaseks. Küll tuleb neid veel ja ilmselt mitte ainult Poistele. Ma usun Lubadusi ja loodan. Või, et pigem – ootan. Olles endiselt tänulik lugeja.

Actions

Information

2 responses

11 06 2010
G.

Näib, et tal tuleb ikka hästi välja.

19 08 2012
Mihkel Raud “Sinine on sinu taevas” « nõudmiseni

[…] Looming Maaleht EPL Ekspress Veraprima Raamatuklubi Südamelähedaselt loterii Sehkendamine intervjuu autoriga veel üks […]

Leave a Reply

