TEATER: ISA – Monoteater ja Uuspõld

20 05 2010

Kuigi Ürgmees ja Isa pole ühe isa lapsed, kaksiklapsed emaüsast, vaid hoopis kahe erineva autori poolt kirja pandud – on Monoteater/Uuspõld need kenasti omavahel ühendanud.

Ürgmees meeldis mulle sajaga – ok, valetan, saja kolmekümnega. Seega olid Isa suhtes ootused kõrged. Kolleeg teatas, et tema kohe peagi kahekümnendatesse astuv lastetu tütar oli käinud ja jube pettunud. Nii – ohutundlad tõusid püsti. Aga ma surusin hirmu pettumsu eees vaskausse südamekojakesse peitu ja võtsin teismelise poja julgestuseks kaasa ning läksin vaatama. Uuspõlluga varianti muidugi, sest, kes ei armastaks Jan Uuspõldu…

Lahe! Saja kahekümne, saja kolmekümnega! Väga hää! Uuspõld on supervormis. Kaks vaatust, kokku pea kaks tundi üksinda sellist tulevärki lavalt anda. Super!

Ja tekst ning tõlgendus – elulised. Vähemalt minu, ema, seisukohalt vaadates. Meenus nii ühte kui teist, tuli tuttav ette. Valuliselt, torkivalt, häirivalt, aga nüüdseks naeruna läbi kunagiste pisarate, heldmus meena salvimas hinge.

Ka teismeline noorhärra oli rahul. Ainuke, mille suhtes meie arvamused lahknesid oli see, et kui mina nägin komöödia kõrval ka draamat ja traagikat, siis tema, tsiteerides: „Ma olen teismeline poiss ja minu jaoks oli see puhas komöödia!“ Aga eks see draama ja traagika tunnetus lisandub isaks saamise ja olemise aastatega. Eks me kõik pea end elust läbi kasvatama.

Kokkuvõtvalt: Tänud, Jan! Aplaus, punane vaip, lilled ja pidulik marsimuusika.

10/10

Actions

Information

Leave a Reply

