FILM: Must luik/Black Swan

20 01 2011

Minu maitse järgi film. Film, kus mingil hetkel ei saa enam täpselt aru, kus on Mäng, kus Elu; kus Elu, kus Unelmad. Film, mille tegelased ei ole sirgelt joonlauaga mõõdetud ja vabrikutööna kujunenud. Isegi siis, kui nad esimese hooga ka sellised “puhta põllekesega preilnad” tunduvad olevat.
Lugu rivaalidest kunstis; rivaalidest vastandliinil Elu või Kunst; oma täitumata jäänud unistuste lapse peal väljaelamisest. Muidugi on palju kirge, on vihkamist. Armastust eriti ei ole, kui siis vaid kunsti vastu.
Film, mis võibolla natuke hoiatab neid, kes usuvad, et ennast saab muuta, eneses tuleb leida uusi külgi, alati tuleb püüelda maksimumi poole…Alati ei pruugi tulemuseks olla edu ja kuldne sära, mõnikord võid eneses leida midagi sellist, millega kooseksisteerimine on liig valulik…
Vot, umbes sellistest asjadest on see film.  Väga mõnus mõttekäärudele kaasa mõtlemiseks, silmailu ka omajagu.
Natalie Portman sai peaosa eest Kuldse Gloobuse. Mila Kunis nominatsiooni. Mina oleks vastupidi jaganud. Mila Kunise roll on võibolla küll vähemaplaanilisem, aga väga lummav.
9/10

 

 

Actions

Information

6 responses

20 01 2011
Nirti

Minu meelest oli see film retarded. Kõik tegevusliinid, mida oleks võimalik olnud kuskile poole arendada, jäid täiesti arendamata. Tegelase suhted emaga? Jäid poolikuks. Söömishäired ja teised vaimsed probleemid? Poolikuks, et mitte öelda täiesti avamata. Seksuaalsus? Poolikuks. Kõik jäi poolikuks ja filmi lõpuks oli tunne, et wtf ma just vaatasin, oli sel kõigel mingi mõte ka?

Ainult soundtrack ja visuaalne külg olid head, musta luige tants päästis palju, aga teist korda ma seda ei vaataks ja kellelegi ei soovitaks ka. :/

20 01 2011
veraprima

Nirti: mulle just see meeldis. Film nagu elu: enamus kitsaskohti ja probleeme jäävadki konkreetse lahendusest. Teekond on oluline, mitte tulemus. Kusjuures kõige olulisem küsimus ju sai lahenduse…
Maitse üle ei vaielda:) Ja kakelda ei viitsi:)
Tegelikult on hää (taas kordan ennast), et inimesed asju erinevalt näevad aj tõlgendavad.
Ja tänud mõtete jagamise eest. Mulle väga meeldib kui keegi vaevaks võtab ja oma mõtted ka kirja paneb. Tänud-kummardused-kniksud ja plaksud:)

20 01 2011
Allar

Mulle ka eriti ei meeldinud. Hästi tehtud ja puha, ilusad näitlejad ja puha. Aga… raske on vaadata haige inimese mõttemaailma ja fantaasiat. Raske samastuda või mõista. Õõnastav ja eemaletõukav.
Võibolla asi selles, et ma tõesti saan aru, et sellise käitumisega inimesi on olemas ning need probleemid on enam kui igapäevased. Selline reaalsuse “kunstiliseks” tegemine on rõve. Oleks dok, siis veel…

20 01 2011
20 01 2011
Nirti

Nii.

Olles täna ära vaadanud “The King’s Speechi” jääb mulle veel arusaamatumaks miks “The Social Network” ja “The Black Swan” mingeid auhindu saavad ja see film nii tahaplaanile jäänud on; võimalik, et ajaloolised ebatäpsused on selle taga. Aga Firth ja Rush on lihtsalt peajagu kõigist üle.

Tähendab, võibolla esimene sissekanne oli liiga järsk. Minu viha “The Black Swani” vastu johtub sellest, et minu meelest oleks võinud see sada korda parem, sügavam, nö. diibim olla. Ma nägin nii palju kasutamata võimalusi, et karju appi. Istu või laua taha ja hakka ise baleriinifilmi kirjutama. 🙂

Aga must luik on seksikas. Igas mõttes, nii otseses kui sümboolses.

20 01 2011
Paawo

Ma pole The King’s Speech’i veel ära vaadanud aga asi võib pigem selles olla, et see polnud Kuldgloobuste jaoks lihtsalt nii hip kui Fincher ja Aronofsky filmid. Pealegi oli seal seal nii palju äraostetud keskpärasust, et tabamata imesid sealt suurt polegi mõtet leida (Alice in Wonderland või vaata kasvõi mis filme nad sinna Robert De Niro tribüütmontaaži panid).

Aga mina oleks ka Mila Kunist Black Swanis rohkem näha tahtnud – ainuke sümpaatne tegelane kogu selles kalkuses. Ja häiris, et lõpus fantastiline element nii hooletult prügikasti visati – ikka rohkem Cronenberglikku austust oma müsteeriumi vastu!

Leave a Reply

