RAAMAT: Vahur Afanasjev. MINU BRÜSSEL. Läbikukkunud euroametniku pihtimus

26 06 2011

See on üks tõeliselt aus raamat. Aus ja samas väga delikaatne. Kõik, mis puudutab autori isiklikku suhestumist Brüsselisse on aus ja aval. Samas aga eraelu mäed ja orud, karid ja kraatrid, mis ilmselt kaasnevad lahutuse ja uue suhtega, vat, see osa on toodud paari delikaatse kirjeldusega. Super.
Seda eriti ajal, mil magamistubadesse ja logisevate jalgadega abieluvoodi manu kutsutakse ikka kirjutav ja näitav press. Et hiljem oleks, mida Kollalehes exidele kaasa lausuda. Pikkuse ja jämeduse, iseloomu ja sugupuu kohta. Selline kuulsusehoorade ajastu. Ja kuna Minu-sari on otsapidi ikkagi jupike reality-show rea peal, siis seda enam. Ausalt, ma olin siiralt liigutatud sellise delikaatsuse eest.
Nüüd siis Brüsselist. Ma olen ise Brüsselist kunagi pea paarkümmend aastat tagasi läbi sõitnud. Oli lausvihma päev ja Atomium paistis vihmakardina taga, aga  vihm võitis uudishimu. Brüsseli kapsast õppisin armastama alles umbes aastat viis tagasi. Igavate hallülikondades euroseppade pesa, see on veel kolmas link selle linnaga. Aga see oli ka kõik. Vihm, kentsakas haisev kapsanups ja hallid igavad ülikonnad.
Nüüd on mul palju rohkem. Rohkelt jagatud emotsioone, millel on värv ja lõhn. Inimtüübid, kohad. Võib klišeelikult ohata – nüüd on Brüssel inimnäoline ja elav.
Tegelikult kummardused autorile. Oli meeldiv lugeda/kogeda jagamiseks antut.
Ma arvan, et ma siiski lähen ja kaen seda linna, kui sinnakanti satun. Isegi vihm ei sunni enam edasi sõitma. Tasub kaemist, tasub olemist. Vahur kirjutas. Mina usun.

Actions

Information

Leave a Reply

